Onvrede over behandeling
Als u niet tevreden bent over uw behandeling dan kunt u dat met uw behandelaar bespreken. Vaak gaat het om misverstanden die in een gesprek opgelost kunnen worden. Ook kunt u om een andere behandelaar vragen. Wanneer het niet lukt om de gerezen problemen te verhelpen kunnen de klachten voorgelegd worden aan een interne klachtencommissie in het Lorentzhuis, hiervoor kunt u een email sturen naar info@lorentzhuis.nl
Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden besproken kunt u voor de klachtenregeling terecht bij de beroepsvereniging waar uw behandelaar bij is aangesloten.
Als het gaat om relatie- of gezinstherapie kunt u terecht bij
- de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en Gezinstherapie NVRG (www.nvrg.nl)
Voor overige vormen van behandeling kan het per behandelaar verschillen bij welke klachtenregeling de behandelaar is aangesloten, waaronder:
- Beroepsvereniging van de vrijgevestigde psychotherapeuten LVVP (www.lvvp.nl)
- Voor leden van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP): Klachtenportaal Zorg (info@klachtenportaalzorg.nl)
- Voor de klachtenregeling van de LVVP voor cliënten onder de 18 jaar klik hier.
- Voor de klachtenregeling van de LVVP voor volwassenen klik hier.
- Voor de klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor Psychotherapie (NVP) klik hier.
- Voor psychiaters is er voor volwassen patiënten de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie NVvP (www.nvvp.nl). U kunt de klachtenfunctionaris van de NVvP bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek.
- Als het gaat om de jeugd, zijn de kinder&jeugdpychiaters aangesloten bij Klachtenportaal Zorg (info@klachtenportaalzorg.nl)